skolan

sista lektionen, NO och jag har verkligen iinget att göra just nu, inget med no:n att göra. allt är klart och inget jobb, det är najs! tänkte skriva på min spanska uppgift iförsig. eftersom våran lärare ger oss en liten läxa till lovet, och det är verkligen inte så lockande precis så jag ska nog börja iallafall..eftersom jag har typ en halvtimme på mig! uppgiften va att välja ett spanskt el. icke spanskt land och skriva fakta om det på spanska. det blir ingen inlämning denna gång utan en muntlig redovisning inviduellt! men det gör ingenting för mig utan jag har faktiskt valt ett afrikanskt litet men ett betydellsefullt land som gått igenom mycket. Rwanda. många känner nog till folkmordet 1994 där 1 miljon oskyldiga människor mördas under några måndader. nu får ni inte tro att jag läst på detta bara för skojskull, ärligt talat så visste jag verkligen inte om detta! men nu håller vi på och jobbar om Rwanda och har precis sett en film som är värt att se! den är alltså baserad på en sann historia! Hotel Rwanda, heter den. jag rekomenderar! så eftersom jag själv är intresserad av afrikanska länder och har kollat och lärt mig lite om Rwanda kan jag ju också redovisa den! bra va?! ne, nu ska jag fortsätta. seriöst, det är lov om två dagar!  underbart. vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback