Detta är nog det längsta inlägget jag skrivit på länge!

Godmorgon alla underbara personer!:) Sovit gott? Jah nu tror ni säkert att jag sovit länge eftersom jag skrev ett litet inlägg igår på kvällen, och då var jag ju heltrött! Men jag vakna halv 8 idag av mina syskon, och jag försökte somna om men då satte dom på TV:n och då sa jag till dom,men efter det när jag skulle somna om gick det inte alls och jag bestämde mig för att gå upp, jag orkade inte försöka mer ;) Har ätit en härlig frukost och nu nu sitter jag här pigg&glad och ska skriva allt som jag varit med om på våran skolresa!:D Okej det börja med...

FÖRSTA DAGEN:

Det börja med att jag vakna 05.50 och gick upp och gjorde igoning mig och kontrollera min packning. Sedan så åkte
vi iväg, först så lämna vi Lisa på fritids i skolan och sedan Jonathan på dagis och sen åkte vi till skolan igen och där stog allihopa, eller nästan alla ;) Alla verkade pigga&glada och hade med sig allting. Sen så när alla kommit så dela vi upp oss så några satt i Morgans buss och några i Pappas buss. Jag satte mig i Pappas buss då, och dom som åkte med var Stina,Annie,Tessan,Isa&Claes :) Jah på vägen så var det bara jag,Annie&Stina som pratade hela tiden, iaf så hördes vi mest x) Vi titta i tidningar,åt vårt gottiligottgott som vi hade med oss och Annie skojjade om saker, ojj vad jag skrattade, aså Annie borde bli en komiker hon är så rolig! Jag måste berätta en grej hon sa när vi åkte till Sävsjö, aså jag skratta så att magen gjorde ont. Vi stannade en gång på resan för att dom vuxna skulle prata om vägen och vissa skulle ta lite luft, och sedan när vi skulle åka så låste Stina ute Claes, men sedan så banka han på rutan och Stina låste upp, men då sa Annie:
-Men Claes kan ju gå till Sävsjö.
- Ska jag gå? sa Claes och flina lite.
- Ja du har ju din cykeldräkt!
HAHAHAHAHA. Aså jag flabba ihjäl mig! Ni som inte fattar så kan jag berätta att Claes cyklar mycket och en gång eller 2 gånger tror jag så har han hatt sin cykeldräkt på sig, och den sitter hur tajt som helst på honom och då börjar vi alltid skratta lite för det ser lite kul ut, så det var därför det var så kul x)) haha, jag börjar skratta nu med ;D Sedan så var vi framme men vi var inte framme vid Campingen utan på BodaBorg! Och sen gick vi in dit och vi fick hänga av oss utekläderna och sedan sitta i en matsal tror jag, och där fick vi en fralla och en festis, mm det var mycket gott!:) Sen så kom en kille och prata om regler och annat som var viktigt att veta. Sen fick vi börja och då så var vi ju indelade i lag så jag var med AMANDA,MILLAN&JESPER. I det första så gick vi in till olika celler och det fanns både kluringar till lösningar och banor och annat. Först så klara vi ingen eller vi fattade inte så mycket så vi tyckte det var skittråkigt rent ut sagt,men sedan så hitta vi faktiskt en bana som vi verkligen var beroende av, vi gjorde den minst 12 gånger tror jag, aså i en bana fanns det flera celler som man skulle klara för att få en stämpel, och vi klara alla utom en som vi blev så arga på, men sedan så ville vi verkligen klara den så vi försökte flera gånger, och sen efter tusen år kändes det som så KLARA VI DEN! :D ojj vad vi blev glada, vi kramades och skrek och var så nöjda, vi gav verkligen inte upp! NI ÄR GRYMMA :D Sen så gjorde vi lite fler och dom var också ganska roliga, men den vi vi klara och gjorde flera gånger var klart bäst, eller det tycker iaf jag ;) Sen så splittrades lagen lite så alla var med alla nästan men det gick också bra, sedan var jag så trött att jag inte orkade göra så mycket mer, Tessan och jag gick ut för att ta lite luft. Sen så glömde jag berätta att vi fick TACOBUFEÈ där med,  det var också gott och vi hade det så mysigt!:) Sen så blev det LAZERGAME (jag tror det heter så x) ) för oss och det var en höjdare! Fyh vad kul det va :D Jag blev träffad typ 100 gånger men endå var det skitkul att spela! ;D Sen tror jag det var slut och vi tog på oss och tog med våra saker och åkte sedan till Campingen, och det var ju ganska mysigt tyckte jag :) Lite öde var det men endå så gjorde vi massa kul,  vi spela brännboll,grilla tillsammans och spela också lite fotboll. Det var faktiskt två stycken som bada med! Stina&Jesper, aså hur kunde dom!! Det var ju iskallt :o Men det gick bra för dom, dom överlevde ;) Sen så blev det kväll och då så fotade jag och Millan&Tessan nere vid sjön som låg vid Campingen och sedan gick vi upp, allihopa i våran klass utom Jag,Johanna,Tessan,Amanda&Millan titta på film på Stinas dator i Stina,Isa,Millan&Annies stuga men vi tjejer som inte gjorde det var inne i Min,Johannas,Amandas&Tessans stuga och pratade och hade skojj vi med (Y) Sen så var jag trött och några andra med så vi gick och borsta tänderna och gjorde färdigt oss för natten. Men sen så blev det något emellan som inte var så kul, aså några tjejer ifrån klassen var ute och skulle borsta tänderna tror jag och sedan när dom skulle tillbaka till stugorna så träffa dom på några killar, det var typ 3 styckna först, sen så berättade dom för oss som var ganska lugna att det var några där och dom var väldigt mysko, sen så gick Millan in till hennes pappa och sa att det var några där och när dom vuxna kom ut så stog dom uppe på åkern, och en av dom ringde någon och efter en stund så blev dom 7 styckna och vi visste ju inte vad dom skulle göra och Pappa,Morgan&Claes ringde polisen och berättade vad som hade hänt. Och sedan så när Claes sa att några poliser skulle komma så blev vi lugna igen men sen efter en stund till så hörde vi någon banka någonstans och vi trodde först det var tjejorna som busade aså från vår klass men det var det inte utan det var dom  killarna som hade bankat på doms vägg aså huset. Men sen så blev det tyst igen och jag kände mig trygg eftersom poliser skulle komma och titta till och att vi var säkra i stugan så jag somna på direkten sen.

ANDRA DAGEN:

Alla vakna av att Morgan knackade på vår dörr. Vi visste att vi skulle gå upp för att sedan om en timme skulle vi åka och äta frukost på ett Wärdshus. Och vi skulle inte komma tillbaka till stugorna igen så vi fick ta på oss kläderna och sedan börja packa ihop och städa allting. Och det gick jättebra!:) Tillslut var alla klara och vi åkte till Wärdshuset. Det var verkligen ett jättefint hus och ganska stort. Sen när vi skulle gå in så fick vi se..ja ni kanske inte tror mig men vi fick se dom killarna som busade hos oss ni vet kvällen, dom tittade på oss och vissa börja flina lite och jag blev så sur på dom att jag gav dom en sur blick, haha jag bara kände det att nu ska jag göra det x) Pappa,Morgan&Claes pratade med dom lite vad dom hade gjort och jah jag hörde inget för pappa berättade för mig..Ni kanske tycker att Pappa,Morgan&Claes var konstiga för att dom ringde polisen men nej det var dom inte för jag fick reda på att dom hade kletat ner grädde på en tants hus med och det var TÖNTIGT av dom, hon tanten hade gått upp till oss och sagt att vi hade gjort det men vi hade ju inte det och då visste vi att det var dom. Fyh vad fega dom var! Men när vi skulle äta frukost eller gå och ta så reste sig dom och gick iväg. Frukosten var ganska god men endå lite snål tyckte jag men det gjorde inte så mycket jag var nöjd endå!;) Sen efter allt så åkte vi till ett FAMILJEBAD, och där hade vi det grymtkul! Allihopa hade kul, och det såg man på dom för alla var så glada :D Det var ju en skoldag för det var tidigt på Fredag morgon vi åkte till Badet ju så vi var helt själva! Några tanter och gubbar men dom störde inte oss, vi hade verkligen jättekul! Sedan efter 1 ½ timme så kom det barn från doms skola tror jag och skulle också bada och då blev det ganska mycket kö till ruscherbanan så vi bada i vattnet och kasta boll istället och det var också kul (Y) Tog också kort på Millan,Stina&Annie när dom åkte ruscherbanan med Emilias kamera sen tog jag kort på fler tjejer ifrån klassen ;) Sen så orkade inte vi bada mer så vi gick och duscha och gjorde oss klara. Sen så satt alla och väntade utanför på alla i klassen sen så åkte vi. Fast vi åkte inte hem än utan då var det lunch och då åkte vi till Wärdshuset igen, och det var jättejättejätte god mat tyckte jag som vi fick! Verkligen vällagad mat och smaklig och det gillar jag ;D Så var det dags att åka hem och som vi var uppdelade i bussarna dit satt vi hem också, och vi hade lika kul på hemvägen med tyckte jag, jag tycker verkligen om er tjejor!♥  Vi stanna också på Donken på hemvägen, vi fick glass och vissa tog ponfrittes och några små hamburgare, jag orkade inte äta mer så jag tog ingenting men jag hade mysigt endå. Sen så åkte vi hemåt aså vi stannade inte mer utan vi åkte raka vägen hemåt, och på vägen så somnade jag och jag sov nästan halva tiden hem, och det var så skönt att sova (y) Och sen var vi framme och då sa alla hejdå till varandra och åkte hem igen. Och när jag kom hem så skulle ni sett var trött jag var jag var nästan lite svimfärdig, jättetrött verkligen!:) Men inombords så var jag hur glad som helst att vi hatt det lyckat och så kul på våran skolresa!:D Sen gjorde jag inte så mycket mer utan jag tog det lungt resten av dagen och somna nöjd.

Nu kommer bilder från SKOLRESAN!:


Pappa påväg till BodaBorg

Stina läste lite tidning på resan :))

Gottegrisen själv ;D

Tog kort på en åker på vägen ;)

Stina som fotograf. Väldigt fin bild!:)

Framme!:D

Inne i vår stuga, här packade alla upp som ni ser ;)

Här sov jag&Tessan, jag längst ner och Tessan uppe :))

Allt vi hade med oss, blir du frestad nu? ;)

Kvällen. Här spelar Amanda&Johanna lite fotboll :))

Våran stuga.

:)

Haha, den här bilden var kul, kolla bara Johanna xD

Älskar er tjejor!♥

-

Det var ganska mysigt endå :))

Brännbollen

Sötnosen Annie!:)

Och här igen!:)

Myspys med läsk,godis och spela kort ;)

Det var så fint på kvällen så jag tog ett kort på stugorna igen ;D

Tessans coola brillor!!

Här var sjön, och som ni ser så är det en stort torn vid bryggan, det var verkligen
jätte högt!

Millan XD

:)

--

TORNET :D

Här ser ni hur högt det var!

hihi. Det blåste så mycket där uppe på tornet.

Det var verkligen vackert på kvällen vid sjön, jag älskar att ta kort då!:)))

Här är en till 8)

--

KVÄLLEN i stugan :)

frukosten. Erkänn att det var fint inne i Wärdshuset!:)

frukosten.

Här ser ni WÄRDSHUSETS framsida

Tulpaner ♥

En liten fisk :)

Fotograf: Millan  - En ros.

Tog kort på hundkex. Dom är så fina i svatrvitt (y)

:)

Donken (:

Dom har precis förlovat sig !:)

LOVE IS IN THE AIR

Kommentarer
Postat av: J O H A N N A

KÄRLEK KÄRLEK KÄRLEK KÄRLEK!!!!!!!!!!!!!!

2010-05-15 @ 12:32:19
URL: http://johannaingela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback