Lättnad.

Gokväll! Hatt en bra dag? Hoppas det ;) Förlåt att jag inte blogga innan men jag har inte hatt någon tid till det faktiskt, har varit hos mormor&morfar och bakat hela dagen sedan blev det träning och nu har jag äntligen tid med att skriva, allt är klart!:) Skolan gick väldigt bra! Och vi titta på film idag, Bolt blev det ;) Åh, den var faktiskt riktigt bra måste jag säga och sorlig med, man kände lite tårar ibland. Vi har hatt typ 2 lektioner och sedan blev det film dom sista lektionerna då, så skoldagen gick ganska fort, men vi sluta ju också 13.20 med ;) Sedan kom mormor och hämta mig och vi åkte till dom. På vägen höll vi på att prata om vad vi skulle baka vi fundera lite på sirapskakor som jag aldrig hade smakat men mormor sa att det var väldigt gott så det fundera vi på ett tag sedan blev det rabarberpaj men nej det är inte många som gillar så nej, men när vi kom hem och tittade i boken '' fyra sortes kakor'' så bestämde vi oss för att baka drömrulle! Åh det är en riktig favorit hos vissa så vi baka det. Det gick som en dans kan man säga! Men vi var ju också två som bakade och då går det ju extra fort ;D Sedan så ville vi inte sluta baka utan vi baka ringar med pärlsocker på, jag kallar dom för mormors ringar :D Vi gjorde en extra stor sats och det blev nog 90 ringar som vi bakade! woho, det var mycket det ;) Men det var nästan bara mormor som baka dom eller hon rulla dom iaf, jag var så klen och kunde inte ens rulla degen eller jag kunde men det gick segt så mormor fick ta över istället och det gick mycket fortare..Sedan så var vi klara och jag satte mig framför TV:n och tittade på TopModel och mormor kolla också lite grann. Sedan var klockan mycket och vi åkte till Engvallen, vi mötte också Lina,Johanna P&Johanna J gående. Dom hade gått till Engvallen men vi mötte upp dom en liten bit bort från Engvallen och dom åkte med det sista ;) Träningen gick också jättebra! Vi hade kul och alla träna och kämpa jättebra idag! BRA TJEJER!:D Sedan så gick jag med Amanda&Annie hem eller dom cykla och jag gick, vi prata om allt möjligt, och vi bestämde också att vi kanske alla tre kunde vara imorgon, det skulle varit roligt :)) Nu är jag nyduschad och klar och ska gå och lägga mig! Imon är det kakkalas och jag bara längtar att få se alla goda bakelser alla gjort och bara gotta i sig, fast inte för mycket kanske. Men vi hörs imorgon och ha en underbar kväll! PUSS&KRAM♥



Film:)

Under bakningen, någon smördeg vi vispa runt ;)

Drömrulledegen. Jag vet, det ser ut som omelett eller någon slags kladdkaka ;D

TopModel

Allt vi bakade, fast vi hade tre plåtar till med ringar tror jag eller två ;)

Jag blir bara frestad bara jag ser bilden x)

Utanför mormor&morfars fönster. Doms vackra blommande träd!

ANNIE:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback