ekorre.

igårmorse så va mamma o jonathan ute i skogen, när jag solat klart på balkongen gick jag ut till jonathan som stog och kollade på vår katt findus som leker med en mus som jag trodde när jag efter en stund såg att det va en ekorre, en unge. då förstog jag varför en fullvuxen ekorremamma satt på trädet medans findus lekte med ungen, så jag hämtade mamma o en handduk o så la vi honom där i, världens sötaste unge måste jag säga + att han inte ens va skadad?! men hans mamma satt kvar i trädet längst upp typ o väntade, men vad skulle vi göra?vi vet ju inte hur vi ska få upp ungen dit, så nu har vi hatt curry'( som vi döpt den till, passar honom perfekt.) både hela dagen igår o tills nu, vi vet inte hur vi ska göra, om vi ger den till djursjukhuset får vi betala o där får han nog inte så mycket hjälp heller, sen så försöker vi kolla om vi ser hans mamma, men inget sett än. jag är lite orolig, eftersom han inte vill äta, vi har prövat med vatten&socker som det stog att man kunde ge, hand drack lite men inte tillräkligt. så jag hoppas verkligen han får aptit o börjar äta, även om det inte är hans mammas mat , men det som är lite lustigt är att det känns som han tror vi är hans familj, för efter jag försökte släppa ut honom o tog honom igen så har han börjat vägra springa till skogen igen, han bara vänder sig o klättrar på en, som att han inte vill ut själv utan va med oss. vem vet, tänk om vi kan uppfostra honom, vårat eget lilla husdjur, vore inte dumt. jag har också börjat läst på google hur deras levnadsätt o annat är så jag kan lite iallafall, men curry' gör faktiskt inte så mycket endå. sover, klättrar på en,myser,sover osv. ja, just nu sover han igen. men det är bara så sött, både när han är vaken o sover. när han är vaken klättrar han upp på en, under,över o ja,  + att när han sover så kurrar han in sig, antingen i ens hand,tröja, eller en filt o sover , han är så söt. det är klart man är lite sådär rädd att findus vår katt ska se honom o döda han .. men inatt så hade han sovit hela natten i en filt som jag la ut o omfamna han .. så just nu vet vi inte vad vi ska göra utan har honom här inne sålänge. ah, jag vill iallafall inte att han ska ut i skogen igen, jag vill behålla honom! det vill nog alla, fast det är ju inte så lätt. har tusen mer ord att skriva men känner att jag skrivit klart, haha. här får ni några urgulliga bilder från när vi tog upp honom o från idag när han va lite piggare, jag hör förmodligen av mig imorgon om hur han mår, ja, jag känner iallafall inte mig rastlös, vilket jag är glad över.hade bäst! kram.


IGÅR.

IDAG


Kommentarer
Postat av: e m i l i a

så sööt!:D<3

2010-06-01 @ 14:58:42
URL: http://eemiliad.blogg.se/
Postat av: Anonym

tämj den!!!!!!!!!!

2010-06-01 @ 18:39:57
Postat av: Victoria

2010-06-01 @ 18:56:30
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Linnéa

naw så söt! :D

2010-06-01 @ 19:23:13
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: pauli♥

meen guuud va söt!

2010-06-01 @ 19:26:22
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Maja

Men så söt!

2010-06-01 @ 19:34:57
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: miadiana.blogg.se

Så söt! :)

2010-06-05 @ 20:01:17
URL: http://miadiana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback