Blåbär&Salami - Nya beroendet ;)

Godkväll kära vänner!:) Mår ni bra? Ja det får jag hoppas ;) Idag har det varit en ruskigt bra dag måste jag säga!:) Hatt så kul! Det har varit en syskondag idag faktiskt, Olivia och jag har hittat på mycket ;D  Jag kan sammanfatta dagen :) Först så vaknade man ju såklart ;) Sen blev det sommarlovsmorgon med frukost som man smaska i sig samtidigt. Sen nästan halva dagen var jag bara inne (OLIVIA MED) så sen så ville man bara UTUTUT! Det var det enda ordet man hade i huvudet. Men vi hade hatt kul inne med den tiden som hade gått, vi hade faktiskt riktigt kul!;D Vi dansade typ hela tiden,spelade in videos som vi skratta åt, åt ugnspannkaka & lite mer ;) Men sen bestämde Olivia&Jag för att ta en lång promenad tillsammans, för ingen var hemma för mamma&pappa jobbade & Lisa och Boni var på fritids så vi var själva :)) Så vi tog med oss varsin liten lokaflaska med vatten i för att dricka på vägen och sedan bar vi oss iväg. Vi gick Engvallen,Gånghester,Djupadalsbacken & sedan hem. Men det bästa av hela prommen var att Olivia och jag plocka 100 cl blåbär! Jah två lokaflaskor faktiskt på nästan samma ställe, fast typ alla vi plockade var på ett ställe där ingen hade varit för det var verkligen ett paradis av blåa blåbär! Så BRA!:) Först så gick vi runt Gånghester, sen när vi var påväg till Djupadalsbacken så tittade vi ner i en slänt..och där fanns några fina blåbär, då hällde vi ut en lokaflaska och plockade faktiskt i den ;) Sen så gick vi på vägen och plocka dom blåbären som va där (lite smultron&hallon hitta vi också!) Sen så såg vi ner på stora vägen där alla bilar körde framåt och tillbaka, och då såg vi en ganska lång röd bil åka i racerfart framåt & sedan kommer den tillbaka igen, då blir man lite sådär skraj för vad den gör så vi gick upp på en backe bara för att stanna där en stund och så ser vi en ganska liten skog brevid, om jag ska vara nogrann så var den på vänster sida x) Och där hittar vi ett blåbärsparadis, det bara krylla av massor av blåbär, och dom var faktiskt jättestora! Och så stog vi där typ en timma kändes det som och sen när vi går hem så har vi fyllt båda lokaflaskorna :D Då blev vi både nöjda&glada!:)
Sen så gick vi hem, och då ska ni veta att påvägen hem så fanns det också jättemånga blåbär i skogen som man såg, så Olivia och jag har faktiskt bestämt oss för att gå dit imon och plocka 90 liter BLÅBÄR xD Sen när vi kommer hem tar vi oss en dusch och sedan äter en god kvällsmat (nya beroendet) Blåbär med fil & en smarrig salami macka att mumsa på (hade faktiskt också salamiost på xD) och lite äppelbitar skar jag upp bara för att få det extra gott!:) Sen så har vi bara mysigt resten av denna kväll & det håller jag på med fortfarande ;) Imon blir det en hel utedag med Olivia, vi ska både äta mat & mellanmål ute har vi bestämt oss, och vi ska gå i massor av skogar för att hitta blåbär!;) Det ser jag fram imot!
Men ska inte skriva mer för idag! Hade BÄST! (:


BILDER FRÅN IDAG!


Gjorde mitt namn av mentosgodisar idag (fast jag inte äter godis!)



Ja jag kan faktiskt stå emot x)

Olivia baka muffins (Y)

Allt vi plockade! Det ser kanske inte så mycket ut men det var mycket ;D



Yummmi..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback