Mycket att berätta!

Hej på er allihopa! Det var längesen :) Jag är ledsen att jag inte blogga igår och i förrgår, men jag hann inte att göra det i söndags för jag kom hem på kvällen då och igår så orkade jag inte eller glömde också bort det ;) Men nu ska ni få höra vad jag varit med om!:D Det var nog den bästa semestern jag nånsin varit på! Danmark, eller rättare sagt Lalandia&Lego land var helt UNDERBART! Jah det kommer nog ta hela kvällen att skriva om allt jag gjort eller allt vi gjort dom dagarna vi va i Danmark (4 days) så jag kommer sammanfatta allt om det går toppen? Hoppas det :) Sen måste jag ju ladda upp bilder också och jah..det blev 263 bilder eller någonting, ah ganska mycket ;D Men då tänkte jag så här att jag laddar upp några bilder i taget, lite idag,lite imorgon,och kanske resten i övermorgon, det var vell bra? Ni kanske gärna viljat se på alla just på detta inlägget men om man tänker efter så är det väldigt jobbigt att ladda upp alla också en i taget så det blir så!:) Som sagt så var vi där i 4 dagar, ah jag skulle viljat vara där längre men jag blev iaf jättenöjd med allt! Förra Torsdagen åkte vi ju, och vi kom typ fram vid 5 / halv 6  på kvällen tror jag, det var en ganska lång resa dit men vi gick faktiskt direkt till Lalandia och bada när vi kom dit. Och jag kanske inte ska gå så långt fram..jag måste ju berätta om båten och huset vi fick bo i&allt!:D Båten var jättestor tyckte jag och så kul vi hade inne i den! Ah.superkul! Och maten vi åt var fantastiskgod! Iaf på hemresan :) Och vad gjorde vi på båtresan..jah det kan ni aldrig gissa tror jag?;) SPELA I SPELRUMMET! Speciellt dom där barerna där man antingen drog i en spak eller tryckte på en knapp och såg om man vann någonting, alltså man skulle få typ olika grejer likadana, man fattade inte hur det skulle vara men det var SUPERKUL verkligen! och det kosta också bara en krona och det var bra!:) Ah jag blev beroende x) Och jag vann faktiskt 80 småpengar :D Det blev jag glad för,fast dom gick nästan bort på hemresan, jag spela typ upp allt, bra vah?(y' Fast Olivia hade nog mer tur på hemresan, hon vann 200 kr! alltså småpengar, jah vi visste nästan inte vart vi skulle lägga allt..så mycket var det!x) Och sen tror jag hon vann 80 kr till, ah då hade hon världens luckyyy!;D Sen när vi var framme i Danmark (Fredrikshamn) så fick vi åka 3 timmar för att komma dit vi skulle vara, Lalandia ;) Det tog tid men tillslut var man äntligen framme! Det var inte som man tänkt sig kan man säga ;) LALANDIA var större än vad jag trodde, stugorna var hur lyxiga som helst och jag trodde också vi skulle bo i Lalandia och att Lalandia var ett utebad men nej vi bodde utanför och Lalandia badet var inomhus ;D Och allt överraska mig!:) Stugan vi bodde i var helt fantastisk,lyxig,mysig & allt vad man kan önska sig till ett hus ;) JÄTTEFINT VAR DET!:D Vi hade också egen bastu&jakutzi 8) Och sängarna kunde man sova bra i, så allt var verkligen prefekt och bra!:) Sen Lalandia var över min förväntan, när man kom in där så var det nästan som man var i ett annat land, ah jag trodde vi var i Israel xD Dom hade gjort en himmel (blå med moln) över hela taket, ett täcke typ, och det såg hur verkligt som helst ut! Sen så hade dom byggt typ tempelhus&små affärer och allt vad det var där inne, hur coolt som helst?! Och det kändes verkligen som det var natt där med, det var sådär mysigt mörkt :)) Sen så kom man in i badhuset, och det var nästan ennu bättre! Fyh vad skojj vi hade och vad stort det var jämmfört med här i Sveriges badhus, det var också jättecoolt! Och rucherbanorna var nog det roligaste i badhuset, åh jag bara vill åka dit igen!:D Ni måste bara uppleva det någon gång, och ni som gjort det har nog hatt samma glädje som mig ;) Sen så var vi ju också på LegoLand, Det var också superdupermuperkuperkul!!;D Alla uppbyggda hus&allt typ man ser har dom byggt upp av lego typ ;) Jättecoolt! Sen karuselerna&allt vad vi gjorde var också superduper osv. KUL!:D Vi hade verkligen det bäst där ;D Sen efter dom dagarna var det sista dagen eller dagen innan vi åkte som vi tillbringade på Lalandias badhus och på det köpcentrum dom hade också!;) Sen blev det dagen vi skulle åka hem och det blev ganska tidigt vi åkte iväg, typ vid 10 :) När vi kommit till fredrikshamn där båten skulle komma så kändes det som båtresan typ tog en timme fast den tog 3 tim så det var jättebra!:) Sen så var det typ en timme kvar tills vi kunde köra in våran bil i båten så vi passade på att titta i några affärer i Fredrikshamns centrum typ ;) Jag köpte en väska faktiskt, en väska med en bild på en gammal radio på, lite annorluna men endå cool!:D Det får bli ett minne!:) Efter det så kom båten och sedan så åkte vi hem igen, och det gick bra! Och det är faktiskt skönt nu att bara vara hemma några dagar och inte tänka på något, bara njuta av det finfula vädret ;) Fast det bästa till sist/grädden på jordgubben, min kompis Johanna kommer faktiskt imorgon!:D Hon var min klasskompis när jag bodde i Falun. Hennes syster ska spela Gothia Cup och Borås ligger ju inte så långt ifrån Göteborg så det ska bli så kul!:) Roligt att se varandra igen. Idag och igår så var jag med kusinen Lina :) Jätteskojj&mysigt hade vi. Jag sovde också över hos Lina och dom. Roligt också att se varandra ;) Sen var vi också på StadsParksBadet idag, där hade vi också kul! Ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi
imorgn!:Godnatt kram från mig!♥

Påväg in till the stena line

Lite av båten

Inne i båten 8))





Det var väldigt snyggt inne i båten faktiskt ;)



Det var ganska högt uppe ;) Lite höjdskräck fick man nog..

Lite av Ggb

Det fanns lekrum..



En annan typ av Stena Line

Här var vi påväg till Älvsborgsbron :))

:)

svartvitt'

Här åkte vi under.



Fin himmel!

Dom här barerna blev man verkligen BEROENDE av! Och just denna baren var verkligen BÄST! Man
vann jättemycket ibland..

Det här åt vi (y' Ne faktiskt inte :( Men det gjorde ingenting..men man blev lite frestad endå
så jag tog kort på den ;D

Resturangen vi åt på, mums!



Snygga toaletter hade dom också!

I WIN THIS MONNEEEY 8D

Nu var vi i DANMARK!






fortsättning följer....^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback