Swahili- ett coolt språk!

Gokväll kära vänner!:) Sitter här med myskläder och försöker lära mig språket Swahili ;) haha. Jah vi va på StadsBiblioteket idag och då låna jag faktiskt en CD och rubriken ''lär dig swahili'' så nu ska jag göra det har jag bestämt mig! Just nu så vet jag några ord men typ 3 ord, det är ganska svårt tycker jag men endå kul :D Idag så gick jag inte råslättrundan som jag trodde jag skulle göra, nej..jag åkte till STADSBIBLIOTEKET med min familj ;) Fick ett sånt där lånekort idag, jag var lite nöjd att jag kommit ihåg att ta med mig min lapp som mamma skulle skriva i innan jag skulle få ett sånt, har typ hatt den lappen hemma i några månader så nu hade jag chansen :) Jag låna som sagt en CD om att lära sig språket ''swahili'' och en annan bok som hette ''Flickan som var vacker i onödan'' Den verkar faktiskt bra och det blir nog en bok som jag kommer läsa på Koster mycket, på Koster finns det perfekta ställen att läsa en bok och bara ha det mysigt. Efter vi varit där så skjuta mamma mig,Olivia & Lisa till Pappas jobb, varför vi skulle vara där, jo mamma&Jonathan skulle åka på ett studiebesök hos någon fritidsplats jag glömde namnet på men jah det skulle dom, så då kunde inte mamma skjutsa hem oss så då fick vi stanna en liten stund på Pappas jobb. Det var vell ganska kul, eller vad ska man säga..sitta och bara titta på när pappa tar emot kunder är kanske inte så kul endå men att se hur det är när han jobbar är iaf lite kul ;) Sen sluta pappa och då åkte vi hem. När vi var hemma fick jag packa mina fotbollsgrejer på en gång för jag skulle cykla till matchen och den skulle börja om en halvtimme så jag fick lite bråttom då. Lite tråkigt att vi fick dåligt väder i det första men det bästa var att VI VANN!:D 3-1 till oss. Jag sa ju att vi skulle vinna idag, ah..jag älskar verkligen tjejorna i mitt lag, NI ÄR SÅ GRYYMMA! Det var en ganska kul match, dom var ganska bra men vi vann lätt över dom endå ;) Sen så cykla jag hem och då lyste solen upp lite, det var ganska skönt efter en hel match och man var också lite kall. Sen när man var hemma så duschade jag, satte på mig myskläder & åt kvällsmat. Nu ska jag öva mer på Swahili, ni kanske tycker jag är konstig men nej jag ska faktiskt lära mig detta! Det ska jag. Ni får ha en underbar kväll så hörs vi!:) PUSS&KRAM



Biblioteket.

Mitt lånekort jag fick idag!:)

Böckerna jag låna.

Jag tycker faktiskt jag är ganska duktig att vilja lära mig ett sånt här språk ;D

Det fanns även ett litet museum om Pinocciho, jätte fina porträtt och annat av honom. Men kunde
tyvärr inte ta kort på allt eftersom det kosta att gå in dit.

Läste lite i min bok på pappas jobb.

-PAPPAS JOBB-

JAG ÄLSKAR TE!

Jag har faktiskt blivit beroende av en sorts ost. GOUDA, jag måste varna er, ät inte för mycket
för tillsist är hela osten slut ;D

Fick två kort idag av mina syskon Jonathan&Lisa. Åh, dom är så söta när dom skriver, jag
älskar er så mycket (L)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Svar: Jaaaaaa, jag vill vara med dig också på sommarlovet! :D Men vilken dag/dagar kan du? :)<3

2009-06-17 @ 08:16:02
URL: http://jagkallastessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback