uteliv.


en taggad elin kan jag allt bjuda på, för det va jag igår!
övernattning mitt ute i skogen i ett vindskydd med 12 underbara tjejer måste göras om. men varma kläder behövs nog nästa gång om jag ska kunna sova o va varm! jag skämtar inte, vädret va perfekt på dagen igår eftermiddag men mitt i natten så blev det riktigt kallt, så den saken är säker! hur mysigt som helst igår/idag. skulle nog inte haft det så bra utan dessa tjejer, ni är bra! jag kan kortfatta allt så att ni har en liten bild av vad vi har gjort. vi åkte till kyrkan, samlades o samåkte i 3 bilar. sen tog vi på oss packningen o traska in i en okänd skog som bara kristin & johanna visste om. tog inte alls lång tid att gå, så min rygg va faktiskt helt okej! sen blev det bad, jag bada inte (!!!!) okej, ska jag berätta en pinsam grej som typ alla har gjort nu så kan jag säga att jag inte har badat än, alltså i år, sjukt? KAN MAN SÄGA. men ikväll ska mamma o jag springa ut o för första gången ska jag bada, känns bra faktiskt! vi gick tillbaka till vindskyddet som låg en bit bort upp i skogen o efter en stund börja vi fixa kvällens mat. det blev kött & prinskorv på spett med potatissallad o annat. riktigt gott! vi trodde först att vi aldrig skulle orkat så mycket kött, alltså det va typ två stora köttbitar o ett paket prinskorv. när man såg dom på spettet så va det verkligen sjukt mycket, men efter vi grillat åt vi typ upp allt, ja, vi va hungrigare än vad vi trodde! det blev också marshmallows,choklad, o banan. ("grillad banan" med smält choklad i, en typiskt efterrätt i skogen, men det är gott!) ja, tiden gick o det börja bli mörkt, men det va ett fåtal som va trötta. jag,elsy & anna va på bra humör o bestämde oss för att gå en nattpromenad med kristin o maija. lite udda men varför inte? sen så la sig alla o småprata i sina sovsäckar, själv frös jag inte så mycket då mer än vad jag gjorde senare. det blev en mysig andakt o tillslut sov alla. men så mitt i natten av en anledning så vakna jag över att alla va vakna o uppskrämda.
- hallå, vem va det som skrek? hörde ni inte skriket?!
jag förstog ingenting o trodde dom bara inbillade sig. men sen förstog jag eftersom skriket kom igen. då kändes det ska jag säga, men bara för att jag va så trött o orkade inte ens reagera så låg jag kvar där o jag visste nästan att det va skämt .. så efter en stund kommer filip fram från ingenstans o sätter sig på bänken.
- fyh vad rädda vi blev?!
- hallå, hur kom du hit?
- jag har cyklat ..
allas miner. CYKLAT MITT I NATTEN, ja vem gör det lixom? men han hade antagligen fått någon impuls att cykla till tosseryd o skrämma oss o sen så cyklar han hem igen, ja .. modigt va det iallafall men endå, kl. halv 2 någonting på natten, haha. sen resten av tiden så varierade för mig, vakna flera ggr att jag frös men jag sov i några timmar som tur va! kl. tjugo i 10 vakna nog alla o vi började ta fram frukosten o vädret pigga upp en direkt! underbart. ja, det va nästan det vi gjorde. gick ju till bilarna sen o fick vänta en stund, men det beskymra inte vi oss för utan la oss på vägen o sola gärnet! nu när man vart hemma en stund känner man verkligen att hela kroppen inte är med en helt men så är det, en grymt lyckad kväll/natt/morgon har jag haft! har massvis med bilder nu men orkar faktiskt inte ladda upp dom ikväll, så antingen imorgon eller så får ni hålla utkik på bloggen! nu ska jag njuta av sommarlov, för nu känns det! hade bäst vänner, kram!


Kommentarer
Postat av: elsy

ja, det var helt underbat kul och tack för att du var med :D :P :D

2010-06-19 @ 14:54:32
URL: http://elsyabouakl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback