låt kreativiteten flöda ..


jag börjar verkligen få glädjen tillbaka igen. alla dessa dagar som varit blandade av känslor, ibland bara man sket i saker man verkligen skulle göra, tappade orken väldigt fort. så allmänt tråkig ändå. varje dag som går blir det bara mer o mer tankar som proppar ens huvud. genom det har jag tappat orken att göra något, ta tag i saker. självklart va det bättre när man va liten, så mycket mer frihet & inte ens behöva tänka på allt runt omkring sig .. men kan man inte ändra på det? va så när man är äldre också? jag tror faktiskt man faktiskt kan göra det, om man bara vill. leva livet, även om det finns beskymmer ibland..men bara överlåta sig till Gud som tar hand om allt, bara ha den tanken gör mig så glad! så dom senaste dagarna har jag funderat på vad jag verkligen vill, vad vill jag göra när jag kommer hem från skolan som gör mig glad, vad vill jag göra för andra så att jag blir glad, vad vill jag egentligen för att bara få den glädjen tillbaka? det finns ju endå en hel del man vill göra, som man kanske får vänta med.. som att jag vill åka till Afrika, väldigt stor dröm. men den kan jag ha kvar, för det finns ett hopp att jag kan åka dit. men varför inte börja i det lilla? fundera på vad man kan göra här o nu. det har fått mig att tänka om helt, man kan ju göra så mycket nu. t.ex har jag en sak jag skulle vilja utveckla, jag gillar väldigt mycket att sjunga,fotografera,sprida glädje .. något sånt. låta kreativiteten flöda. även om du tror att du inte är något, så se inte ner på dig själv även om du är ung, nej, för du betyder så mycket & du kan förändra en hel del bara genom det du gör, du behövs! så självkritisera inte dig själv, va nöjd med den du är, ingen är som du, du är vacker, ta fram talangen i dig och bara vet att du är älskad. självklart är det svårt att ta emot dom orden, det vet jag själv .. men om du bara tänker om så ser du att varenda ord is true about YOU. gör det som ligger på ditt hjärta, stå upp för den DU är och vad DU gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback